Krachttraining en afvallen


Jouw spieren zijn 24 uur per dag energie aan het gebruiken. En dat vooral in de rust wanneer je niet aan het sporten bent. Dan zijn jou opgeslagen vetreserves de belangrijkste energiebron voor jouw spieren. 

Eigenlijk zijn vetten opgeslagen energie. Hoe groter  de spiermassa wordt hoe meer vet je gaat verbranden.  Dus eigenlijk wordt er bedoeld jouw stofwisseling wordt hoger.

Je moet zien te voorkomen dat je spieren gaat verliezen. Strenge diëten en cardio kunnen zorgen voor het verlies van spiermassa.

Het is normaal dat krachttrainingen gevolgd worden door een klein gedeelte cardio. Dit is omdat je bij zware krachttraining veel energie nodig hebt.  Voor cardio heb je in vergelijking met krachttraining weinig energie nodig.

In het begin van de training heb je nog een hoop energie en daarom is het ook beter om te beginnen met krachttraining. De energie die je dan over hebt kan je besteden aan cardio.

Als je met krachttraining bezig bent heb je te maken met korte intensieve krachtexplosie en koolhydraten zijn de brandstof hiervoor. De koolhydraten zitten opgeslagen in de lever en de spieren. Tijdens cardio begin je ook met het verbranden van glycogeen en na een kwartiertje raak dit op en ga je over op het verbranden van vetten.  En dit is de reden waarom je eerst moet beginnen met krachttraining en daarna pas met cardio.

Voor de krachttraining is glycogeen belangrijk en voor de cardio ga je dan vetten verbranden.

Dus met z’n alle naar de sportschool!


 



Bekijk ook andere Adviesplaats sites:
Random tip:
Sinaasappel zo gezond!

Copyright © Ventura Connect Group BV 2020

Algemene voorwaarden - Disclaimer

Adviesplaats.nl
Het antwoord op al uw vragen
Afvallen