Proteinedieet


Als u het proteïnedieet gaat volgen dan doorstaat u 3 fases. De eerste fase noemen ze de intensieve fase. Deze fase is bedoeld om uw lichaam om te laten schakelen naar een vetverbranding, en dan kan het afvallen beginnen. De omschakeling vind al plaats naar een paar dagen.

In de eerste week verlies je ongeveer al 3 kilo. Als bezig bent met de proteïnedieet en u zit in de intensieve fase dan moet u per dag 4 of 5 hoogwaardige proteïnesupplementen en een eiwitrijk tussendoortje nemen. Ook moet u een salade en groenten nemen.

U mag tijdens het proteïnedieet ook drinken. De dranken die je mag nemen zijn koffie en thee zonder suiker, water, bouillon van een kruidenbouillonblokje en met mate light frisdranken.

Ook is het belangrijk dat je 2 liter water drink per dag. Dit is goed voor je om de afvalstoffen af te voeren en omdat er vochtverlies is door de vetverbranding, aan te vullen.

Wat belangrijk is, is dat u goede Multi vitamine en essentiële vetzuren zoals Omega 3-6-9 slikt. Dan bent u ervan verzekerd dat uw lichaam niets te kort komt.

Als u proteïnesupplementen koopt let er dan wel op welke. De proteïne producten zijn overal verkrijgbaar.

Na 5 weken de intensieve fase hebben gevolg kunt u over naar de medium fase. Nu kunt u de proteïnesupplementen vervangen voor een stukje vlees, vis, eieren of een vegetarisch product.

Zo zorgt u ervoor dat u koolhydraatarme maar ook proteïnerijke maaltijden eet. U hoeft in deze fase maar 3 of 4 proteïnesupplementen per dag te nemen.

De medium fase moet u ongeveer 1 tot 5 weken volhouden. De kilos die u verloren hebt kan oplopen tot vele kilos. Net zoals in de intensieve  fase raden wij u aan om goede Multi vitamine te slikken. En ook moet u essentiële vetzuren ( Omega 3-6-9 ) slikken.

Na een week medium fase kunt u over gaan naar de opbouwende fase. In de opbouwende fase leert u langzaam een gezond voedingspatroon op te bouwen en blijft u goed op gewicht. Om de paar dagen voegt u dan een volkoren product of een stuk rood fruit toe aan u eten. Het beste dat aansluit op de proteïnedieet is een Low Carb, daarmee bedoelen ze koolhydraat arm.

In de Low Carb leefwijze eet u voornamelijk vlees, vis, groenten, noten, kaas, zuivel, fruit en een beetje volkoren producten bijvoorbeeld volkoren of zelfs koolhydraat arm brood, zilvervliesrijst, volkoren pitabroodjes en pasta.

Intensieve fase

Ontbijt:

1 proteïneproduct zoals warme/koude shake, proteïneomelet, pancake of havermout

Tussendoortje:
1 bakje naturel magere kwark of roeryoghurt. (max 125ml) of 1 gekookt ei

Lunch:

1 proteïneproduct zoals omelet, soep, pancake. Groenten of salade

Middagsnack:

1 proteïneproduct zoals een snackreep, nootjes, cake of een bakje kant en klare dessert

Diner:

1 proteïneproduct zoals een shake, dessert, soep, omelet, pancake, gecombineerd met groenten of een salade

Avondsnack (Optioneel):

1 proteïneshake naar keuze

Medium fase:

Ontijt:

1 proteïneproduct zoals warme/koude shake, proteïneomelet, pancake of havermout

Tussendoortje:

1 bakje naturel magere kwark of roeryoghurt. (max 125ml) of 1 gekookt ei

Lunch:

1 bakje naturel magere kwark of roeryoghurt. (max 125ml) of 1 gekookt ei

Middagsnack:

1 proteïneproduct zoals een snackreep, nootjes, cake of een bakje kant en klare dessert

Diner:

1 portie mager vlees, schaaldieren, vis, vegetarisch product, gecombineerd met groenten.
1 proteïnedessert of bakje naturel kwark of yoghurt. (125ml)

Avondsnack (Optioneel):

1 proteïneshake naar keuze

Opbouwende fase:

Ontbijt:

1 proteïneproduct zoals warme/koude shake, proteïneomelet, pancake of havermout

Tussendoortje:

Bakje naturel magere kwark of roeryoghurt. (max 125ml), gekookt ei, blokje kaas, of vleeswaar, 1 mandarijn, paar aardbeitjes, of bakje rood fruit uit diepvries

Lunch:

Koolhydraatarme maaltijd zoals: 2 sneden koolhydraatarm brood met kaas of vleeswaar of een salade met stukjes kip (of ander vlees) of vis. (zalm, paling etc.)

Middagsnack:

1 proteïneproduct zoals een snackreep, nootjes, chocoballs of een bakje kant en klare dessert

Diner:

Groenten, gecombineerd met vlees of vis. (of vegetarische vleesvervanger) naturel yoghurt of naturel kwark.

Avondsnack (Optioneel):

1 proteïneshake naar keuze

Proteinedieet




Bekijk ook andere Adviesplaats sites:
Random tip:
Sinaasappel zo gezond!

Copyright © Ventura Connect Group BV 2014

Algemene voorwaarden - Disclaimer

Adviesplaats.nl
Het antwoord op al uw vragen
Afvallen